Maatregelen coronavirus

16 maart 2020

Bij Kien nemen we ook maatregelen om de verspreiding van het Coronavirus zo veel mogelijk te beperken. Daarbij volgende we de landelijke RIVM-richtlijnen. We gaan hier serieus mee om, en gaan ervan uit dat ook jij deze maatregelen in acht neemt. Naast maatregelen op gebied van hygiëne, extra schoonmaakbeurten en intensieve aandacht voor oppervlakken die veel worden aangeraakt (zoals de deurklinken en het pinapparaat) en het veelvuldig desinfecteren van onze handen, gaan we hier als bedrijf als volgt mee om:

Kien volgt de ontwikkelingen rond het Corona virus op de voet. Er gebeurt veel, er wordt veel gecommuniceerd en wij doen er alles aan om besluiten, richtlijnen en maatregelen vanuit het RIVM en de GGD nauwkeurig op te volgen.

We blijven je zoveel mogelijk informeren over de door ons genomen maatregelen. Wanneer de situatie daarom vraagt, worden deze maatregelen verder aangescherpt. We willen daarmee laten zien dan we, hoewel we je het liefst ontvangen zoals we dat altijd doen, onze verantwoordelijkheden nemen.

Staat je vraag er niet bij? Neem contact met ons.

Welke hygiënemaatregelen worden er toegepast?

  • Wij schudden tijdelijk geen hand meer.
  • Wij houden gepaste afstand als wij met je in gesprek zijn.
  • Wij volgen strikt de protocollen omtrent het handen wassen op
  • Wij beschikken over extra zeep, desinfecterende middelen en papieren handdoekjes voor eenmalig gebruik.
  • Wij voeren extra schoonmaakrondes uit in de high-touch-gebieden

Mijn auto heeft onderhoud nodig/moet gerepareerd worden. Kan ik bij jullie terecht?

Wij zullen je, bij voorkeur telefonisch of digitaal, vragen of je de afgelopen 14 dagen in risicogebieden bent geweest en/of je in contact bent geweest met een iemand van wie je vermoed dat zij/hij het Coronavirus heeft. Indien dit het geval is zullen wij je vragen of de afspraak verplaatst kan worden naar een later moment.

Als dit niet het geval is kan de afspraak gewoon doorgaan. Uiteraard wordt hierbij de veiligheid tijdens het gebruik van je auto uitvoerig bekeken. We hebben de maatregelen aan de servicebalie en in de werkplaats aangescherpt. Zo vragen we voor jouw en onze veiligheid of je:

  • Alles wat aan de autosleutel hangt wil verwijderen, voordat je de sleutel achterlaat op de balie
  • Te wachten voor de aangegeven belijning bij de werkplaats receptie
  • De autosleutel te ontsmetten met de daarvoor bestemde reinigingsdoekjes
  • Gepaste afstand te bewaren van andere klanten en de receptionisten, in ieder geval 1,5 meter

Onze receptionisten blijven achter hun bureau zitten. We kunnen ons voorstellen dat dit wat afstandelijk overkomt. Nogmaals: zo bedoelen wij het niet. Het is voor jouw en onze veiligheid! Ook onze monteurs houden in de werkplaats gepaste afstand van elkaar. Na onderhoud en/of reparatie worden de high-touch-gebieden gedesinfecteerd.

Ik heb vervangend vervoer nodig. Is dit veilig?

Auto’s die worden ingezet voor het vervangend vervoer zijn ten minste 2 uur niet gebruikt of worden pas de daarop volgende dag weer ingezet. Daarnaast worden de auto’s na gebruik gereinigd, met in ieder geval speciale aandacht voor stuur, handgrepen, schakelpook en touchscreens.

Ik heb een afspraak staan voor onderhoud aan mijn auto, maar ik wil/kan nu niet naar de werkplaats toegaan. Kan ik mijn afspraak verplaatsen?

Uiteraard kan de onderhoudsbeurt aan je auto op een andere datum worden gepland. Neem gerust contact met ons op.

Ik heb interesse in een nieuwe/gebruikte auto, maar ik wil/kan niet naar de showroom gaan. Zijn er andere mogelijkheden?

Wij helpen je graag verder via online kanalen! Je kunt onze product specialisten bereiken via telefoon, e-mail, chat en onze social media kanalen.

Mijn nieuwe auto wordt afgeleverd, maar ik wil/kan hem niet ophalen. Zijn er andere mogelijkheden?

Indien gewenst kunnen wij de auto bij je thuis afleveren. Wij adviseren je dan om ruim van tevoren contact met ons op te nemen zodat wij dit kunnen inplannen. Daarnaast is het advies om minstens 2 uur na de aflevering nog geen gebruik van de auto te maken.

Mijn nieuwe auto wordt afgeleverd, maar ik wil/kan niet naar de showroom gaan. Kan ik mijn afspraak verplaatsen?

Uiteraard kunnen wij een nieuwe afspraak maken voor de aflevering van je auto. Neem daarvoor contact met ons op, dan proberen we een nieuwe datum in te plannen.

Komt mijn bestelde auto op de afgesproken tijd?

Op dit moment is het antwoord op die vraag onzeker. Door de maatregelen die al genomen zijn en de maatregelen die ongetwijfeld nog gaan komen, zou de levering van je auto vertraging kunnen oplopen. We zullen je hiervan altijd op de hoogte stellen. Op dit moment is er echter nog geen reden om te vermoeden dat leveringen vanuit onze merken vertraagd zijn.

We zijn ons ervan bewust dat dit een rare periode is waarin veel wordt gecommuniceerd en veel wordt tegengehouden. We doen je echter de belofte dat we alles op alles zetten zodat je zo min mogelijk overlast ervaart van de omstandigheden! Voor vragen kunt u contact opnemen via 026-3690000

Neem contact op met onze specialisten